Akademia Sprzedaży OnnShop - logo

Akademia Sprzedaży OnnShop

"e-biznes to ciągle biznes między ludźmi"


ARTYKUŁ 2.

Marka osobista – czy poczucie własnej wartości ma znaczenie?

dodano: 19 czerwca 2019

Dlaczego Czarodzieje oczarowują?

Znamy wielu ludzi, których szanujemy – skąd się to bierze? Jacy to ludzie? Może to ktoś znany - przywódca, polityk, celebryta, charyzmatyczny rockmen. Może to są rodzice, a może ktoś zupełnie anonimowy. Wszyscy ci ludzie to marki same w sobie. Nie sposób dociec, dlaczego ich podziwiamy. Oczywiście możemy wymienić jakieś cechy czy czyny, nie da się jednak tego powtórzyć w naszym życiu, ani wyćwiczyć. Nie można być takim, jak ci ludzie. Nie można tego zrobić, ponieważ wynika to z miliona połączonych elementów, których nie da się powtórzyć. Nie ma więc sensu dawać Wam porad jak zbudować markę osobistą która odniesie sukces i zmieni świat. Każdy musi odkryć swoją markę i dzięki niej zbawiać świat na swój sposób.

Akademia Sprzedaży OnnShop - Aktykuł 2 - Marka osobistaCelem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie wybranych cech, które sprawiają, że znane i mniej znane osobowości zostają nam w pamięci oraz odkrycie za co ich podziwiamy. Naukę jaka z tego płynie - musicie już wyciągnąć sami. To jest tak, że na całym świecie szkoli się dzieci w szkołach muzycznych, a Michael Jackson, Tina Turner czy Zbigniew Wodecki jest tylko jeden jedyny i niepowtarzalny. Na całym świecie szkoli się wybitnych managerów, ale tych, co zmieniają świat, budują firmy-imperia, jak Alibaba, Amazon, Apple czy Microsoft – uniwersytety nawet nie znały, zanim nie poznał ich świat poprzez sukcesy ich biznesów. Wiele jest przykładów, które wy sami znacie.

Marka Osobista - próba definicji

Jeff Bezos, szef Amazon, mówi: Twoja marka to jest to, co mówią o Tobie ludzie, kiedy nie ma ciebie w pokoju. - marka osobista to komunikat o Tobie, który odbierają ludzie i interpretują go w odniesieniu do swoich wartości. Dla jednych możesz być Bogiem, a dla innych nikim.

To jak oceniają Cię ludzie bazuje na przekazie obietnicy jaką im składasz swoją postawą i zachowaniem w obszarze ekonomicznym, behawioralnym i emocjonalnym. Jesteś, jaki jesteś - nie da się wszystkiego zmienić – ludzie widzą korzyści ekonomiczne, zachowanie i emocje. Oceniają je subiektywnie i dynamicznie, czyli w zależności od czasu oraz kontekstowo. Kontekst jest ważny. Inaczej oceniamy kogoś, kto działa w warunkach wojennych, a inaczej w czasie pokoju. Ważna jest spójność podstawowych wartości, celów i przekonań. Nie próbuj wiec być kimś innym.

Twoja marka osobista to cały TY. To zawartość Twojego ciała i duszy przekazywany do otoczenia w postaci komunikatu-obietnicy, który formułujesz poprzez postawy, czyli wyznawane wartości, działanie oraz wzbudzane uczucia. Marka osobista odróżnia cię od otoczenia poprzez artefakty...

Ciąg dalszy artykułu tylko w systemie OnnShop

Przeczytaj cały artykuł w OnnShop

Wymagane logowanie
Nie masz konta w OnnShop? Kliknij, aby się zarejestrować

Następny artykuł już 4 lipca 2019r. Serdecznie zapraszamy do lektury!

◄ Zobacz poprzedni artykuł ASO: 1. Oczarować klienta

Udostępnij:

Jesteś klientem profesjonalnym?

Uzyskaj niższe ceny z rabatem indywidualnym, dogodne
warunki płatności oraz stałą opiekę handlowca.

Ta witryna korzysta z plików cookies. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce cookies