Poznaj silniki EC w nagzrewnicach VTS Volcano VR Mini!

Dodano: piątek, 5.03.2021


Rozpoczynając od VR MINI – najmniejszej nagrzewnicy wentylatorowej w portfolio, VTS zaczyna wprowadzać najnowsze silniki EC do swojej oferty. Jakie zalety i nowości pojawiają się wraz z nadejściem nowych silników? Przedstawiamy poniżej!

Nowe silniki EC w urządzeniach VTS Volcano VR Mini!

Silnik wystawia sygnał +10 V DC – użytkownik dostaje możliwość uruchomienia nagrzewnicy bez sterownika. Rys. 1a, 1b przedstawiają porównanie podłączenia nagrzewnicy z poprzednim i nowym silnikiem.

podłączenie nagrzewnicy vr mini wyposażonej w poprzedni silnik ec z potencjometremRys. 1a Podłączenie nagrzewnicy VR MINI wyposażonej w poprzedni silnik EC, z potencjometrem

podłączenie nagrzewnicy vr mini wyposażonej w nowy silnik ec bez automatyki

Rys. 1b Podłączenie nagrzewnicy VR MINI wyposażonej w nowy silnik EC, bez automatyki

Zobacz nagrzewnice VTS Volcano VR w hurtowni Onninen

Stopień ochrony silnika wynosi IP 54. Zgodnie z normą PN-EN 60529:2003, pierwsza cyfra charakterystyczna 5 oznacza, że obudowa urządzenia elektrycznego zapewnia ochronę przed wnikaniem pyłu w ilościach zakłócających prawidłowe działanie urządzenia, natomiast druga cyfra 4 oznacza, że obudowa zapewnia ochronę przed bryzgami wody ze wszystkich stron obudowy. Dzięki temu urządzenie Volcano może zostać zastosowane w pomieszczeniach o bardziej wymagających warunkach.

Silnik standardowo wyposażony jest w wyprowadzony przewód z opisanymi zaciskami. Dzięki temu podłączenie samego silnika staje się jeszcze prostsze i intuicyjne. Instalator nie odkręca już obudowy silnika, zachowując przy tym jej fabryczny stopień ochrony, a korzysta z zapewnionego przez VTS przewodu (Rys.2), który minimalizuję szansę na nieprawidłowe podłączenie.

silnik volcano ec wyposażony w przewód i oznaczenia zacisków

Rys. 2 Silnik EC wyposażony w przewód i oznaczenia zacisków

Zobacz nagrzewnice VTS Volcano VR w hurtowni Onninen

Ostatnia ale równie ważna zmiana, która przekłada się na korzyści, to zmniejszenie rozmiarów silnika, przy zachowaniu wszystkich elementów jego poprzednika (Rys.3).

nowy silnik volcano ec vs poprzedni silnik

Rys. 3 Nowy silnik vs. poprzedni silnik

95 mm zysku przestrzeni za nagrzewnicą, pozwala na jeszcze większą dostępność powietrza, co wpływa na niczym niezakłócone zasysanie powietrza przez wentylator. Należy zauważyć również fakt, że dzięki mniejszemu rozmiarowi silnika, zmniejsza się również jego waga, co ułatwia montaż. Konsekwencją mniejszych gabarytów jest zmniejszenie kartonów do których pakowane jest Volcano VR MINI EC, a to powoduję, że na jedną europaletę mieści się aż 12 urządzeń, a nie tak jak to było poprzednio 8 (Rys.4).

porównanie ilości nagrzewnic vr mini ec mieszczących się na jednej palecie

Rys. 4 Porównanie ilości nagrzewnic VR MINI EC mieszczących się na jednej palecie

Firma VTS rozpoczęła wdrażanie nowych silników stopniowo – od najmniejszych nagrzewnic. Po zaakceptowaniu rozwiązania, zmiany czekają również pozostałe nagrzewnice z serii, czyli VOLCANO VR1, VR2, VR3 i destratyfikator VR-D, który pojawi się również w mniejszej wersji jako VR-D MINI. Celem jest zapewnienie klientom najefektywniejszych rozwiązań, cechujących się doskonałym designem i jakością, w konkurencyjnej, dostępnej dla klienta cenie. Tym sposobem rola firmy w kreowaniu rzeczywistości nagrzewnic w Europie stanie się jeszcze większa i umocni pozycję VTS w gronie liderów rynku.

Zobacz nagrzewnice VTS Volcano VR w hurtowni Onninen

Ogrzewanie nadmuchowe
Nagrzewnica Volcano