Stacje ładowania samochodów elektrycznych TechniVolt

Dodano: czwartek, 24.11.2022


Jeżeli ktoś twierdzi, że samochody elektryczne są przyszłością motoryzacji i transportu indywidualnego, chyba przespał kilka ostatnich lat. One są już właściwie teraźniejszością i bez kompleksów zaczynają rozpychać się na rynku. Staje się to możliwe także za sprawą łatwiej dostępnych i bardziej przystępnych systemów ładowania.

Stacje ładowania samochodów elektrycznych TechniVolt

Choć publicznych stacji „tankowania” samochodów elektrycznych przybywa w Polsce powoli, na ulicach coraz częściej daje się zauważyć auta z zielonymi tablicami rejestracyjnymi. To znaczy, że przybywa kierowców, którzy zdecydowali się na zakup i montaż własnego urządzenia w przydomowym garażu lub własnej wiacie parkingowej. Rozwiązanie takie, tzw. wallbox, ma szereg zalet w porównaniu z ładowaniem bezpośrednio ze standardowego gniazdka 230-woltowego, a oferta rynkowa rośnie wraz z popytem. Jednym z dostawców odpowiedniej technologii jest firma TechniSat, producent ładowarek z serii TechniVolt.

Ładowanie samochodu z gniazdka 230 V

Po pierwsze, ładowanie ze zwykłego gniazdka generuje straty energii – przy poborze na maksymalnym poziomie 2,3 kW pojazd ładowany jest faktycznie z mocą 2 kW. Pozostała para idzie w gwizdek, co przy rosnących cenach prądu nie pozostaje bez znaczenia. Po drugie, gniazdko obciążone przez kilka do kilkunastu godzin maksymalną mocą jest podatne na przegrzanie, a w skrajnych przypadkach nawet na zapalenie. Po trzecie, uzupełnienie akumulatora o pojemności 30 kWh, a więc wcale nie tak dużego, trwa bez użycia wallboksa nawet do 15 godzin, co w praktyce oznacza, że nigdy nie jest on naładowany w 100%, ponieważ rzadko możliwe jest wyłączenie pojazdu z użytku na tak długi czas w ciągu doby.

Ładowanie samochodu za pomocą wallboksa

Stacja ładowania samochodów elektrycznych TechniVolt 100 i Audi e-tronŁadowarki do samochodów TechniVolt rozwiązują wszystkie problemy typowe dla standardowych gniazdek, a przy tym nadają się do użytku nie tylko w indywidualnych garażach, ale także w przestrzeniach publicznych lub półpublicznych, takich jak parkingi osiedlowe czy firmowe. Można je montować na ścianach zamkniętych pomieszczeń lub na zewnątrz, także na słupkach. Powinny więc zwrócić uwagę nie tylko użytkowników prywatnych, ale także zarządców wspólnot mieszkaniowych czy managerów flot. Samochody elektryczne zyskują wszakże popularność również wśród przedsiębiorców, zwłaszcza że rozwija się oferta rynkowa aut typu PHEV, czyli hybryd typu plug-in. Pojazdy takie nadal mają konwencjonalne silniki spalinowe, ale – w odróżnieniu od starszych typów hybryd – wyposażone są w akumulatory trakcyjne na tyle pojemne, by móc pokonać kilkadziesiąt kilometrów bez użycia benzyny czy oleju napędowego. Akumulatory te ładowane są z zewnętrznych źródeł (w starszych hybrydach – jedynie w czasie jazdy), takich jak właśnie małe ładowarki typu wallbox.

Sprawdź ofertę ładowarek TechniVolt w hurtowni Onninen

Dofinansowanie do zakupu ładowarki samochodu elektrycznego

Użytkownicy instytucjonalni, a więc np. przedsiębiorcy i zarządcy osiedli, mają jeszcze jeden dobry argument przemawiający za „elektryfikacją” miejsc parkingowych. Do 2025 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczy 870 mln zł na dotacje do zakupu i instalacji przydomowych ładowarek. Program przeznaczony jest dla firm, spółdzielni, wspólnot mieszkaniowych, jednostek samorządu terytorialnego i rolników indywidualnych i zakłada zwrot 25% poniesionych kosztów. Przy inwestycjach w wielostanowiskowe systemy ładowania może to przełożyć się na znaczne oszczędności. Ważne jednak, by stacje nie były ogólnodostępne – w takim przypadku nie można ubiegać się o dotację, w każdym razie nie w ramach programu przygotowanego przez NFOŚiGW.

Typy naściennych ładowarek samochodowych

Ładowarki typu wallbox mają różne moce, najczęściej jednak spotyka się modele 11- i 22-kilowatowe. Żadne z nich nie wymagają uzyskania pozwolenia na montaż, aczkolwiek pewnych minimalnych formalności należy dopełnić. Urządzenie o mocy do 11 kW wystarczy zgłosić dostawcy energii, ładowarka 22-kilowatowa wymaga ponadto kontroli mocy przydomowej sieci ze względu na zwiększony pobór energii. Jeżeli użytkownikami mają być członkowie wspólnoty mieszkaniowej, konieczne jest zezwolenie zarządcy budynku.

Sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych TechniVolt

Ładowarki TechniVolt są odporne na warunki atmosferyczne, dlatego nadają się do użytku pod chmurką, bez konieczności inwestowania w wiaty lub garaże. Współpracują także z instalacjami fotowoltaicznymi, co sprawia, że elektryczny samochód nie tylko sam nie produkuje spalin, ale też nie przyczynia się do emisji z komina elektrowni. Korzystanie z tych urządzeń jest zabezpieczone kartami dostępu, co daje pewność, że osoby niepowołane (inne niż np. pracownicy danej firmy czy mieszkańcy danego budynku) nie będą mogły pobierać z nich energii. Właściciele kart RFID lub aplikacji TechniVolt na urządzenia przenośne uzyskają natomiast dostęp do sieci publicznych stacji ładowania tej firmy, liczącej już ponad 100 tys. punktów na całym świecie.

Elektryfikacja w branży motoryzacyjnej nabiera tempa. Począwszy od 2035 r., żaden nowo sprzedawany samochód w Unii Europejskiej ma już nie mieć napędu spalinowego i choć poczciwe benzyniaki i diesle stanowią dziś trzon oferty większości producentów aut, elektromobilność jest odmieniana przez wszystkie przypadki i można odnieść wrażenie, że jedyne nowe modele, nad którymi pracują koncerny, to właśnie te zasilane elektronami. Niektóre marki zapowiadają wręcz, że chcą w pełni porzucić paliwa kopalne na kilka lat przed zapowiadanym „deadline’em”, oferując już tylko auta na prąd np. w roku 2030. To nadal kilka lat przed nami, ale współczesne samochody elektryczne, ze swoimi zasięgami wynoszącymi 300-400 km i więcej, stały się na tyle praktyczne na co dzień, że coraz więcej kierowców decyduje się na ich zakup już teraz. I nic dziwnego – dzięki przystępnej ładowarce na własny użytek, nierzadko połączonej z domową instalacją fotowoltaiczną i magazynem energii, coraz łatwiej przejść na elektryczną stronę mocy.

Przegląd produktów TechniVolt w ofercie Onninen

Ładowarka samochodów elektrycznych TechniVolt na słupku (jako stacja zewnętrzna)Ładowarka do samochodów TechniVolt 100

  • Wtyczka ładowania typu 2
  • Szybkie ładowanie 3-fazowe
  • Chroniona kartą RFID
  • IP54 - nadaje się do użytku na zewnątrz
  • Zabezpieczenie różnicowoprądowe DC

Ładowarka do samochodów TechniVolt 101

  • Wtyczka ładowania typu 2
  • Szybkie ładowanie 3-fazowe
  • Chroniona kartą RFID
  • IP54 - nadaje się do użytku na zewnątrz
  • Zabezpieczenie różnicowoprądowe DC

Ładowarka do samochodów TechniVolt 1100

  • Wtyczka ładowania typu 2
  • Szybkie ładowanie 3-fazowe
  • Chroniona kartą RFID
  • Podłącz i ładuj ISO 15118
  • Wskaźnik ładowania LED
  • IP54 - nadaje się do użytku na zewnątrz
  • Zabezpieczenie różnicowoprądowe DC

Ładowarka do samochodów TechniVolt 1100 Smart

  • Wtyczka ładowania typu 2
  • Szybkie ładowanie 3-fazowe
  • Chroniona kartą RFID
  • Podłącz i ładuj ISO 15118
  • Wskaźnik ładowania LED
  • IP54 - nadaje się do użytku na zewnątrz
  • Zabezpieczenie różnicowoprądowe DC
  • Dynamiczne zarządzanie obciążeniem

Ładowarka do samochodów TechniVolt 2200 Smart

  • Wtyczka ładowania typu 2
  • Szybkie ładowanie 3-fazowe
  • IP54 - nadaje się do użytku na zewnątrz
  • Chroniona kartą RFID
  • Podłącz i ładuj ISO 15118
  • Wskaźnik ładowania LED
  • Licznik energii
  • Zarządzanie energią

Sprawdź pełną ofertę produktów TechniSat w Onninen

Kabel do ładowania samochodu elektrycznego